مسی دوباره سلطان فوتبال جهان شد
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...


توپ طلاي جهان برای دومين سال پياپي به مسی رسید
مراسم انتخاب بهترين هاي جهان فوتبال در سال 2010 در سالن كنگره زوريخ برگزار شد و طي آن ليونل مسي مرد سال فوتبال جهان شد. مهاجم تيم فوتبال بارسلونا با پيشي گرفتن از هم‌تيمي‌هايش توپ طلاي سال 2010 جهان را به دست آورد. مهاجم تيم ملي آرژانتين و تيم فوتبال بارسلونا با وجود عملكرد ضعيف آرژانتين در جام جهاني 2010، به دليل درخشش در بارسلونا به عنوان بهترين بازيكن جهان در سال 2010 انتخاب شد.
ليونل مسي جايزه توپ طلا را از دست پپ گوآرديولا دريافت كرد.  در حالی که همه انتظار داشتند ژاوی بهترین بازیکن دنیا شود، دهان مسی هم از این انتخاب فیفا بازماند

به گزارش سرویس ورزشی تابناك ، این اولین باری است که دو جایزه توپ طلا و عنوان برترین بازیکن سال فیفا با هم تلفیق شده و عنوان یگانه ای به نام «برنده توپ طلای فیفا» به برترین بازیکن سال جهان اهدا می شود.
این در حالی بود که تشریفات این مراسم از بعدازظهر روز دوشنبه آغاز شد و پس از کنفرانس خبری برترینهای فوتبال زنان، کنفرانس خبری سه نامزد نهایی دریافت جایزه توپ طلای فیفا و مربیان نامزد کسب عنوان برترین مربی سال، برگزار شد.


مسی از میان سه نامزد نهایی دریافت این جایزه یعنی، آندرس اینیستا، ژاوی ارناندس و لیونل مسی به این عنوان رسید و توانست با کسب بیشترین آرا ، پادشاه فوتبال سال 2010 لقب بگیرد.

لیونل مسی در سال 2009 نیز موفق شده بود تا این جایزه معتبر را به خود اختصاص دهد و در سال 2010 نیز برای دومین سال پیاپی، این جایزه را به خانه برد.

زمانی که پپ گواردیولا برروی صحنه آمد و نام برنده این جایزه معتبر را از پاکت خارج کرد، شاید کمتر کسی انتظارش را داشت که نام مسی از پاکت خارج شود ولی وقتی گواردیولا نام ستاره آرژانتینی را برزبان آورد، مسی با چهره ای متعجب و دهان باز برروی صحنه آمد.

مسی پشت میکروفن قرار گرفت و در حالی که توپ طلا را در دست داشت، برای ثانیه هایی با دهان باز حاضران در سالن را نگاه می کرد!!!! ولی مسی درست شنیده بود.

او برای دومین سال پیاپی توپ طلای برترین بازیکن دنیا را مال خود کرد
 
آقای خاص برنده عنوان برترین مربی سال

ژوزه مورینیو، مربی پرتغالی باشگاه رئال مادرید که سال گذشته میلادی، فصلی خارق العاده را با اینتر سپری کرده و سه جام قهرمانی را با نرآتزوری فتح کرد، با پیشی گرفتن از بیسنته دل بوسکه و پپ گواردیولا، عنوان برترین مربی سال 2010 دنیای فوتبال را به خود اختصاص داد.
 
مارتا، برنده برترین بازیکن زن دنیا

مارتا، ستاره برزیلی دنیای فوتبال زنان، توانست پس از پیشی گرفتن از دو رقیب آلمانی اش برای پنجمین بار، عنوان برترین بازیکن دنیای فوتبال (زنان) را از آن خود کند.

شش بازیکن اسپانیایی در لیست یازده بازیکن برتر سال فیفا

یازده بازیکن(تیم منتخب فیفا در سال 2010 اعلام شد .نکته جالب توجه اینجاست که اکثریت بازیکنان این تیم را ستاره های اسپانیایی دنیای فوتبال تشکیل می دهند. در مجموع 6 بازیکن از تیم قهرمان دنیا در آفریقای جنوبی در این فهرست قرار گرفته اند: ایکر کاسیاس، پویول، پیکه، ژاوی ارناندس، اینیستا و داوید ویا اسپانیایی های این فهرست را تشکیل می دهند.کریس رونالدو، لیونل مسی، مایکون، لوسیو و اسنایدر هم این لیست را کامل می کنند
 

حاشیه های مراسم

 غیبت مورینیو در کنفرانس خبری

نکته جالب توجه اینجا بود که ژوزه مورینیو، مربی پرتغالی رئال مادرید که از ساعاتی پیش از اعلام نام «برترین مربی سال» ،انتخاب شدن او در  کسب این عنوان از سوی روزنامه مارکا فاش شده بود، به دلیل تاخیری که در پروازش به زوریخ ایجاد شده بود، نتوانست به موقع خود را به سالن محل برگزاری این مراسم برساند و غایب بزرگ کنفرانس خبری برترینهای فوتبال دنیا بود.

آقای خاص که سال 2010، با اینتر به سه عنوان قهرمانی در رقابتهای سری A، جام حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا دست یافته بود، رقابت حساسی با بیسنته دل بوسکه ،سرمربی تیم ملی اسپانیا و پپ گواردیولا، مربی جوان باشگاه بارسلونا داشت.

 
در اینجا می توانید صحبتهای نامزدهای نهایی کسب عنوان برترین مربی سال 2010 و نامزدهای کسب توپ طلای این سال، در کنفرانس خبری که  پیش از اهدای این جایزه برگزار شد، مطالعه کنید:

گواردیولا: روزی بی نظیر و غیر قابل تکرار

* لحظاتی بی نظیر و غیرقابل تکرار را پیش سرمی گذاریم و باید با افتخار برای دفاع از نام بارسا خدمت کرد. بهترین خاطره من در طول سال 2010، مربیگری بر این بازیکنان بود که این واقعا افتخار بزرگی برای من محسوب می شد.حضور من در اینجا، به این معنا نیست که من بهترین هستم،بلکه به این خاطر است که بر این بازیکنان مربیگری می کنم! درک کردن فلسفه باشگاهی مثل باشگاه بارسلونا در زمان کوتاه مدت، کار غیرممکنی است. الان سه نامزد نهایی دریافت توپ طلای فیفا، از رختکن بارسلونا هستند و آنهاشیوه ای را دنبال می کردند که فلسفه بیست، سی سال اخیر بارسا بوده است.

خیلی بعید است که یک بار دیگر سه بازیکن از رقابتهای لالیگای اسپانیا در فهرست نهایی نامزدهای دریافت توپ طلا قرار بگیرند. ما روز بی نظیر و غیرقابل تکراری را سپری می کنیم، نه به این خاطر که بارسا بهترین تیم دنیاست یا ما با سایرین متفاوت هستیم،بلکه به این دلیل که می توانیم با غرور از بارسا دفاع کنیم.

 
 دل بوسکه:موفقیت مربی،به بازیکنانی که دراختیار دارد بسته است

* ارزش  یک مربی خوب، به بازیکنانی است که در اختیار دارد. نباید ارزشهای فراوان تیمهای پایه ای را هم فراموش کرد.مربی ای خوب است که بازیکنان خوبی داشته باشد و به همین دلیل من در اینجا هستم. بهترین لحظه ای که در سال 2010 برای من رقم خورد، کسب عنوان قهرمانی در دنیا بود. به ویژه بعد از دیدار اسپانیا مقابل سوئیس لحظات خیلی سختی را پشت سر می گذاشتیم و در نهایت پختگی و بلوغ بازیکنان بود تا قدرت عبور از این چالش و حرکت رو به جلو را فراهم کرد.

همه ما از ارزش تیمهای پایه ای مطلعیم. باید به تیمهای پایه ای باور داشت. همیشه رسیدن به نهایت آمادگی فیزیکی، موضوع نگران کننده ای است ؛چون هر بازیکن در حقیقت یک موجود با مهارت های فیزیکی است که هر روز بهتر از قبل با رقات کردن کنار می آید.

 اینیستا: روز ویژه و زیبایی است

* از اینکه با دو هم تیمی ام در زوریخ هستم، بسیار خوشحالم و احساس غرور می کنم. برنده این جایزه، قطعا لیاقتش را داشته و مطمئن باشید که  همه از این بابت خوشحال می شوند. این روز را همه به خاطر می سپارند. امروز روزی ویژه و زیباست.

مسی:با حمایت هم تیمی هایمان اینجا هستیم

* برای من قهرمانی در جام جهانی مهمتر از کسب مجدد توپ طلاست. اگر ما اینجا در زوریخ هستیم، برای هواداران بارسلونا خیلی خوشحال کننده و شادی آور است ولی اگر راستش را بخواهید ترجیح می دادم تا به جای کسب مجدد این جایزه، در جام جهانی به قهرمانی می رسیدم.

دقیقا نمی دانم که کدام لحظه را باید مهمترین لحظه فوتبالی ام در سال2010 بدانم، چون سال فوق العاده ای را پشت سرگذاشتیم. ولی من این شانس را نداشتم که در جام جهانی قهرمان شود. ما از سوی هم تیمی هایم خیلی حمایت شدیم. حمایتی که از سوی تمام هم تیمی هایم داشتم عالی بود، همچنین حمایت لاماسیا (آکادمی فوتبال بارسلونا) و باشگاه هم پشت سر ما بود.

 ژاوی: فوتبال بارسا صادرکردنی نیست

* اگر ما اینجا حاضریم، این نتیجه تلاش گروهی ماست. سبک بازی تیم پایه ای ما قابل صادر کردن نیست و تفاوت بزرگی که بارسا با سایر تیمها دارد در این است که سران باشگاه ما را به همان شیوه تمرینی ای که در 9 یا 10 سالگی در این باشگاه انجام می دادیم، تشویق می کنند. ارزشها، دیدگاه ها و مفاهیم فوتبالی ما از آن زمان تاکنون ثابت و یکسان بوده و از اینکه در بهترین   مدرسه فوتبالی دنیا رشد کرده ام،احساس غرور می کنم. اگر بارسا نبود، نمی توانستم در تیم ملی اسپانیا هم موفق باشم.

فهرست همه برندگان توپ طلا و برترین بازیکنان فیفا!
در سال 1991 فیفا تصمیم به برگزیدن بازیکنی به عنوان«برترین بازیکن سال فیفا» گرفت و همین باعث شد تا هر سال دو جایزه جداگانه به برترین بازیکن سال اهدا شود.

استفان کورتس، نگاهی به تمام برندگان عنوان«بهترین بازیکن سال فیفا» و دارندگان توپ طلا انداخته است

توپ طلا و دارندگان عنوان «برترین بازیکن سال فیفا» که از امسال با هم ادغام شده اند انداخته است.

اولین بار توپ طلا در سال 1956 توسط مجله فرانسوی «فرانس فوتبال» اهدا شد و «استنلی متئوس» این جایزه را به خود اختصاص داد.بازیکنان بزرگی که این جایزه را به خود اختصاص دادند، آلفردو دی استفانو، ریموند کوپا، اوسبیو، یوهان کرویف، فرانس بکن باوئر و میشل پلاتینی بودند

برندگان توپ طلا  و برترین بازیکنان سال فیفا از سال 1956 تا کنون به شرح زير هستند:

استنلی متئوس 1956

 آلفردو دی استفانو 1957

 ریموند کوپا 1958

 آلفردو دی استفانو 1959

 لوئیس سوارس 1960

 عمر سیوری 1961

 جوزف ماسوپوست 1962

 لو یاشین 1963

 دنیس لا 1964

 اوسبیو 1965

 بابی چارلتون 1966

 فلوریان آلبرت 1967

 جرج بست 1968

 جیانی ریورا 1969

 گرد مولر 1970

 یوهان کرویف 1971

 فرانس بکن باوئر 1972

 يوهان کرویف 1973

 یوهان کرویف 1974

 اولگ بلوخین 1975

 فرانس بکن باوئر 1976

آلن سیمونسن 1977

 کوین کیگان 1978

کوین کیگان 1979

 کارل هاینس رومنیگه 1980

 کارل هاینس رومنیگه1981

 پائولو روسی 1982

 میشل پلاتینی 1983

 میشل پلاتینی 1984

 میشل پلاتینی 1985

 ایگور بلانوف 1986

 رود گولیت 1987

 مارکو فان باستن 1988

 مارکو فان باستن 1989

 لوتر ماتئوس 1990

ژان پیر پاپین -بهترين بازيکن: لوتر ماتيوس1991

مارکو فان باستن - بهترين بازيکن: مارکو فون باسن 1992

روبرتو باجو - بهترين بازيکن: روبرتو باجو 1993

هریستو استویچکوف   بهترين بازيکن: روماريو 1994

ژرژ وآ -بهترين بازيکن:ژرژ وآ 1995

رونالدو - بهترين بازيکن:ماتیاس سامر 1996

 رونالدو- بهترين بازيکن:رونالدو 1997

زین الدین زیدان- بهترين بازيکن: زین الدین زیدان 1998

ریوالدو – ریوالدو 1999

لوئيس فيگو -بهترين بازيکن زین الدین زیدان 2000

مایکل اوون- بهترين بازيکن لوئيس فيگو 2001

رونالدو –  بهترين بازيکن رونالدو 2002

پاول ندود- بهترين بازيکن  زین الدین زیدان  2003

آندری شوچنکو  - بهتري بازيکن رونالدینیو 2004

رونالدینیو – بهترين بازيکن رونالدینیو 2005

فابیو کاناوارو – بهترين بازيکن فابیو کاناوارو 2006

کاکا – بهترين بازيکن کاکا 2007

کریس رونالدو – بهترين بازيکن کریس رونالدو 2008

لیونل مسی - بهترين بازيکن  لیونل مسی 2009

لیونل مسی - بهترين بازيکن  لیونل مسی 2010


به عنوان مثال در سال 1996، فرانس فوتبال جایزه توپ طلای سال را به ماتیاس سامر آلمانی داد ولی فیفا چندان تحت تاثیر عملکرد ستاره آلمانی و قهرمان رقابتهای یورو1996 قرار نگرفت و به جای او، عنوان «برترین بازیکن سال فیفا» را به رونالدو داد.

البته در اکثر مواقع دارنده توپ طلا ، به عنوان برترین بازیکن سال فیفا نیز انتخاب می شد و بازیکنانی مثل لیونل مسی، رونالدو،زیدان و ژرژ وآ هر دو عنوان را در یک سال کسب کردند.
از همین رو سران فیفا و مجله فرانس فوتبال تصمیم گرفتند تا جایزه شان را به صورت مشترک اهدا کنند و باید منتظر ماند و دید امسال چه بازیکنی این جایزه را مال خود خواهد کرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 21 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب